تاکتیک جدید داعش برای ایجاد رخنه در محاصره ناکام ماند

ابوبکر البغدادی رهبر داعش به دنبال شکست نیروهایش در حملات گسترده به خاکریزهای الحشد الشعبی در غرب تلعفر ، تصمیم گرفت تغییرات گسترده ای در ساختار فرماندهی گروه خود ایجاد کند.

گروداعش طی ۶ روز گذشته حملات گسترده ای با استفاده بیش از ۲۰ خودرو بمب گذاری شده و دستکم ۲۰۰ تن از نیروهای انتحاری خود به خاکریزهای الحشدالشعبی در غرب تلعفر راه اندازی کرد تا در دیواره دفاعی نیروهای عراقی شکافی برای عبور به سمت مرزهای سوریه ایجاد کند.
با اینحال نیروهای الحشدالشعبی از گروه مقاومت اسلامی کتائب حزب الله با قدرت این حملات را پاسخ داده و دفع کردند که در نتیجه آن بیش از ۱۵۰ تن از نیروهای داعش به هلاکت رسیدند که گفته می شود در میان آنان تعداد زیادی از فرماندهان رده میانی هم وجود دارد.
السومریه نیوز روز شنبه به نقل از یک منبع خبر داد که البغدادی پس از شکست های اخیر ۹ تن از فرماندهان خود را از جمله والی و مسئول امنیتی داعش را در تلعفر تغییر داده است.
منبع یاد شده گفته که در درگیری های شدید روزهای اخیر ده ها تن از فرماندهان میانی داعش به هلاکت رسیده اند.
این گزارش همچنین اضافه کرده است که البغدادی برخی مناصب مهم را در جریان این تغییرات به اتباع خارجی خود از کشورهای عربی واگذار کرده است تا حضور داعش را در تلعفر تقویت کند.
داعش از روز دوشنبه هفته گذشته ، از چهار محور خاکریزهای دفاعی نیروهای الحشدالشعبی را مورد تهاجم گسترده قرار داد و در این حملات از ۲۰ خودرو بمب گذاری شده از جمله یک بلدوزر و نیز ۲۰۰ تن از نیروهای انتحاری خود بهره برده اند.
مناطق عین الحصان در محور غربی، الجحیش در محور جنوبی، عین الطلاوی در محور شمالی و الشریعه در مرکز منطقه، شاهد بیشترین زدوخوردها بوده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *